Κάμερες στην Αττική: Πού θα βρίσκονται 388 συσκευές – Οι παραβάσεις που θα καταγράφουν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μάστιγα τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κίνηση σε λωρίδα λεωφορείων, μη χρήση ζώνης ή κράνους, χρήση κινητού κατά την οδήγηση και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ θα καταγράφονται από 388 «έξυπνες» κάμερες που θα επιτηρούν σημαντικές οδικές αρτηρίες της Αττικής επί 24ωρου βάσεως.
Οι κάμερες της πρώτης φάσης θα τοποθετηθούν σε 100 σταθερά σημεία σε όλη την Αττική, με στόχο να περιοριστούν τόσο τα τροχαία όσο και οι παραβάσεις του ΚΟΚ.
Πού θα βρίσκονται οι 388 κάμερες
Κέντρο Αθήνας
Λ. Συγγρού – Αθ. Διάκου – 6 προς όλες τις κατευθύνσεις
Λ. Αμαλίας – Βασ. Όλγας – 8 προς όλες τις κατευθύνσεις
Λ. Αμαλίας – Πανεπιστημίου – Βασ. Σοφίας – 4
Πανεπιστημίου – Αμερικής – 3
Πανεπιστημίου – Πατησίων – 5
Λ. Βασ. Σοφίας – Κωνσταντίνου («Hilton») – 8
Λ. Βασ. Σοφίας – Κηφισίας – Αλεξάνδρας – 8
Λ. Κηφισίας – Πανόρμου – 7
Κατεχάκη – Λ. Μεσογείων – 8
Κατεχάκη – Κοκκινοπούλου – Πίνδου – 8
Βόρεια προάστια
Λ. Κηφισίας – Πεντέλης – Μητροπόλεως (Κηφισιά) – 6
Λ. Κηφισίας – Καρέλλα – Ερυθρού Σταυρού – 6
Λ. Μεσογείων – Ηρώων Πολυτεχνείου – 4
Λ. Μεσογείων – Αγ. Ανδρέου – Δήμητρας – 4
Λ. Μαραθώνος – Χρ. Σμύρνης – 2
Λ. Μαραθώνος – Αγ. Χριστοφόρου – Αδαμοπούλου – 4 κάμερες Λ. Σπάτων – Θεοτοκόπουλου – 3
Νότια προάστια
Λ. Ποσειδώνος – Ελ. Βενιζέλου – Εθν. Μακαρίου – Θησέως + 2 Λ. Ποσειδώνος – Αφροδίτης – 4
Λ. Ποσειδώνος – Αλίμου + 8
Λ. Βουλιαγμένης – Δωδεκανήσου – 2
Λ. Βουλιαγμένης – Αλίμου – 3
Λ. Βουλιαγμένης – Αγ. Βασιλείου – 2
Λ. Βουλιαγμένης – Πύρωνος 3
Λ. Βουλιαγμένης – Καλύμνου – Διγενή 2
Δυτικά προάστια
Κηφισού – Δυρραχίου – 6
Κηφισού – Λένορμαν – 6
Κηφισού – Ιερά Οδός – 6
Θηβών – Λ. Αθηνών – 4
Λ. Αθηνών – Παπανδρέου – Κύπρου – 6
Λ. Αθηνών – Ηρακλέους 6
Λ. ΝΑΤΟ (Ειρήνης) – Τραπεζούντος – 6
ΠΕΟΑΚ – Πάχης – Μίνωα – 4
Πειραιάς
Πειραιώς – Δωδεκανήσου – Γρ. Λαμπράκη – 5
Γούναρη – Ρετσίνα – Αλιπέδου – Μεγ. Ιπποδάμειας – 10
Ηρώων Πολυτεχνείου – 2ας Μεραρχίας – 5
Πειραιώς – Λ. Κηφισού – 5
Πειραιώς – Χαμοστέρνας – 6
Ακτή Κονδύλη – Αιγάλεω 4
Άλλα σημεία έχουν επιλεγεί σε Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Ηλιούπολη, Νίκαια, Κερατσίνι, Αχαρνές και Πετρούπολη, διαμορφώνοντας ένα δίκτυο ελέγχου που καλύπτει όλο το Λεκανοπέδιο.
Πώς θα λειτουργούν
Το νέο σύστημα θα διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο τις κλήσεις στους οδηγούς, μέσω SMS ή της προσωπικής θυρίδας τους στο Gov.gr. Οι «έξυπνες» συσκευές έχουν τη δυνατότητα λήψης πέντε φωτογραφιών και βίντεο – ακόμα και σε χαμηλό φωτισμό.
Προκειμένου να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Το οπτικό υλικό θα αποστέλλεται μέσω VPN, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, και πρόσβαση θα έχει μόνο η Αστυνομία.
Η διαδικασία τοποθέτησής τους είναι ακόμα σε εξέλιξη.
Μάστιγα τα τροχαία – Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ
Οι παραβιάσεις του ΚΟΚ στην χώρα μας το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με την κ. Δημογλίδου τα θανατηφόρα τροχαία το πρώτο 9μηνο του 2025 στην Αττική ήταν λιγότερα από πέρυσι. Συγκεκριμένα φέτος ήταν 105 ενώ το 2024 ήταν 134.
«Γίνονται συνεχεία έλεγχοι σε όλη τη ώρα για να αποτρέψουμε τα ατυχήματα. Ο αριθμός των παραβάσεων έχει αυξηθεί αλλά και οι έλεγχοι. Έχουμε δει μία καλύτερη εικόνα για τη χρήση κράνους και τη ζώνη. Τα θανατηφόρα τροχαία το πρώτο 9μηνο του 2025 στην Αττική ήταν 105 ενώ την ίδια περίοδο πέρσι ήταν 134».
Ο Γιάννης Μαρακάκης είπε πως η αυστηροποίηση των ελέγχων έχει λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους θέλουν να οδηγήσουν υπό την επήρεια αλκοόλ.
«Πλέον, πολλοί επιλέγουν να μην πάρουν αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τις κάμερες, θέλουμε να υιοθετήσουμε το μοντέλο της Καλιφόρνια, και νομίζω πως αυτό θα είναι μία διαστημική εξέλιξη».
Ο Παναγιώτης Μαδιάς, πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, αναφερόμενος στα τροχαία με εγκατάλειψη είπε πως ως λαός δεν είμαστε αμόρφωτοι σε αυτό το ζήτημα.
Η Κωνσταντία Δημογλίδου αναφερόμενη στο τροχαίο που προκάλεσε ο Βασίλης Μπισμπίκης, είπε πως από τη στιγμή που ο οδηγός φεύγει από το σημείο και δεν ενημερώνει την αστυνομία μιλάμε για εγκατάλειψη.
«Είναι διαφορετικό να τηλεφωνήσεις σε ένα ΑΤ και να πεις πως έχεις προκαλέσει ένα ατύχημα, έχεις αποχωρήσει από το σημείο και ψάχνεις τους ιδιοκτήτες και εντελώς διαφορετικό να πάρεις και να ρωτήσεις για οδηγίες για το τι πρέπει να κάνεις όταν έχεις προκαλέσει ένα ασήμαντο ατύχημα. Το δεύτερο έγινε».
Πηγή: in.gr