«Μαϊμού» αποδείξεις: Μπόνους έως 2.000 ευρώ σε καταναλωτές που τις εντοπίζουν από το κινητό
Εντός της εβδομάδα ενεργοποιείται η ψηφιακή εφαρμογή «Appοdixi» της ΑΑΔΕ. Πώς θα λειτουργεί.
Με χρηματικά μπόνους τα οποία ανάλογα με την αξία της απόδειξης μπορεί να φθάνουν τα 1.500 ευρώ ή και τις 2.000 ευρώ μπαίνουν στο παιχνίδι του ελέγχου της εγκυρότητας των αποδείξεων οι καταναλωτές.
Εντός της εβδομάδας η ΑΑΔΕ αναμένεται να ενεργοποιήσει τη νέα ψηφιακή εφαρμογή «Appodixi» η οποία θα είναι διαθέσιμη στα ηλεκτρονικά καταστήματα Google play (για κινητά android) και ΑppStore (για κινητά iOS, δηλαδή της Apple).
Η εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ελέγχουν από το κινητό τους εάν η απόδειξη που έλαβαν είναι γνήσια ή «μαϊμού» και να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ κάθε φορά που «χτυπά» καμπανάκι. Εάν αποδειχθεί ότι η απόδειξη εκδόθηκε από «πειραγμένη» ταμειακή μηχανή ή η ταμειακή μηχανή δεν είναι συνδεδεμένη με τα συστήματα της ΑΑΔΕ τότε το κράτος θα δίνει ως επιβράβευση στους πολίτες μέρος του προστίμου που θα επιβάλλεται στην επιχείρηση.
Η χρηματική αμοιβή θα είναι πολλαπλάσια της αξίας της απόδειξης και μέχρι κάποιο όριο με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ανάλογα με την αξία της συναλλαγής η χρηματική επιβράβευση των πολιτών μπορεί να φθάνει το 10πλάσιο της αξίας της απόδειξης με ανώτατο όριο έως τις 2.000 ευρώ.
Η νέα εφαρμογή θα λειτουργεί ως εξής:
1. Ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή και μέσω της κάμερας του κινητού, σκανάρει την κωδικό QR της απόδειξης.
2. Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή παράγει τα εξής μηνύματα:
– Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζονται τα στοιχεία της απόδειξης (αριθμός ταμειακής, ΑΦΜ επιχείρησης, αριθμός απόδειξης, ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, αξία συναλλαγής ΦΠΑ και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου). Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
– Η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό σημείο αυτό, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
– Ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
“Κάρφωμα” στην ΑΑΔΕ
Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να κάνει τα εξής:
1. Να τραβήξει φωτογραφία της απόδειξης.
2. Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
3. Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
4. Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.
Πηγή: in.gr